Sporo osób zastanawia się nad tym czy istnieje właściwa metoda pomiaru konkurencyjności frazy. Prawdopodobnie nie istnieje jedyny słuszny sposób ale można posłużyć się kombinacją różnych.
Tanie Pozycjonowanie
Pierwszym czynnikiem jaki należy wziąć pod uwagę jest oczywiście ilość wyników zwracanych przez wyszukiwarkę dla danej frazy. Oczywiście należy pamiętać, że nie jest to obiektywny wyznacznik i takie frazy jak "nie", "że", "i" będą występowały w dużych ilościach - ale wynika to z konstrukcji naszego języka a nie konkurencji. Tak więc należy brać poprawkę na takie sprawy.
Kolejnym elementem na jaki warto zwrócić uwagę jest ilość reklam - czyli linków sponsorowanych Adwords. Jest to niezły sposób - jeśli na jakąś frazę z małą ilością wyników jest bardzo dużo reklam to może się okazać, że kilkanaście firm konkuruje na właśnie tą frazę - może to oznaczać dużą trudność wejścia do pierwszej 10.
Natomiast moją własną metodą jest przyjrzenie się pierwszej 100 wyników. Jeśli pierwsza 30 zdominowana jest przez katalogi stron i inne podobne to znaczy, że konkurencja jest bardzo niska a fraza dość łatwa do wypozycjonowania.
Natomiast jeśli w pierwszej 30 nie ma żadnego katalogu ani podobnych a cała pierwsza 100 jest w co najmniej 60% zajęta przez strony firmowe (lub innego rodzaju) to mamy frazę o dużej konkurencji. Do rozpoznania czy jest to fraza trudna czy też bardzo trudna będą musiały posłużyć zaawansowane narzędzia. Bez analizy linków ani rusz.
Tanie Pozycjonowanie też jest ciekawie opisany temat
Polecam również Tanie Pozycjonowanie
Na temat Tanie Pozycjonowanie to też niezłe źródło
Znazlazłem także Tanie Pozycjonowanie
Jeśli tanio, to tylko SeoAdder. Skutecznie? Także Adder! Co w dzisiejszych czasach ciężko znaleźć (tanio i skutecznie)
OdpowiedzUsuńCoś w tym jest... Korzystam z Addera od dawna i w zupełności mi wystarcza. Strona w Top10 w google, za taką cenę takie efekty to coś pięknego! Zainteresowanych odsyłam na www.seoadder.info
OdpowiedzUsuń